Gå med i Prideparaden under facklig flagg - Lördag den 3 augusti 2019 kl 12-16

Kom med LO i årets Prideparad och visa att du står upp för alla människors rätt att få vara den de är och älska vem de vill - även på jobbet. Du kan välja mellan att gå med ditt förbund eller under LOs fana. Ledningspersoner från flera LO-förbund kommer att gå med i tåget, så gör det du med!

Från kl 12.00 lördag den 3 augusti samlas vi vid vår paradplats på Norr Mälarstrand där vi laddar för en öppen, välkomnande och förhoppningsvis solig parad! Det kommer att finnas något lättare att äta och dricka på plats och du kan passa på att måla dig med regnbågens färger och glitter för att fira Pride. Vi kommer ha ett ekipage i tåget med egen DJ och pumpande musik som vi kan dansa till genom hela paraden.

Den exakta placeringen av vår paradplats längs Norr Mälarstrand återkommer vi med så fort vi vet.

Paraden avgår kl 13.00 och går via följande sträckning:

Stadshuset – Hantverkargatan – Stadshusbron – Tegelbacken – runt Rödbodtorget – Vasagatan – Kungsgatan – Sturegatan – Lidingövägen – Östermalms IP.

Paradvägen är 4,3 km lång och tar ca 2 timmar att promenera. Så ladda upp med energi, vätska och sköna skor!

Och du... anmäl dig till vårt fb-event så får du löpande information om vad som händer inför och under festivalen från fackligt håll: https://www.facebook.com/events/442664339643057/