LO-distriktet i Stockholms län söker en ungdomshandläggare

Vi söker en ungdomshandläggare till ett av vårt kanske roligaste och viktigaste verksamhetsområde!

En av LO-distriktets stadgereglerade uppgifter är att bedriva en aktiv ungdoms- och skolinformationsverksamhet och har betydelse för andra av LO-distriktets verksamheter.

Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär att du tillsammans med ansvarig ombudsman kommer arbeta mycket aktivt med utförandet av LO-distriktets ungdomsverksamhet. I detta verksamhetsområde ingår kursverksamhet för unga fackliga medlemmar, skolinformation, samverkan med SSU, kampanjen Facket på sommarjobbet, Regionala ungdomskommittén samt annan verksamhet och organisatoriska insatser kopplat till ungdomsverksamheten. Verksamheten ska planeras och utföras, du kommer ha en mycket betydelsefull och samordnande roll i detta.

Du kommer ingå i arbetsgrupper på kansliet och vara delaktig i andra verksamhetsområden som hanterar facklig-politisk verksamhet, arbetsmarknadsfrågor, LO-facken i kommunerna och arbetet med högre organisationsgrad. I vissa delar samordnas ungdomsverksamheten och i det arbetet har du en viktig funktion.

Kvalifikationer

Du har god organisationsförmåga och kan hantera flera ärenden samtidigt. Du arbetar strategiskt och med framförhållning och du ser möjligheter med samordningsvinster inom verksamhetsområdet. Du måste kunna arbeta självständigt samtidigt som det är viktigt att du gillar att samarbeta och delta i arbetslaget på LO-distriktet.  Du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du har god erfarenhet av att tala inför grupp. Du trivs att arbeta i och leda projekt- och arbetsgrupper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ett fackförbund. Du är en socialt utåtriktad person som har lätt för att skapa och bevara relationer.

Som sökande förutsätter vi att du har god facklig och politisk skolning, god kännedom och förankring i fackföreningsrörelsen och att du delar arbetarrörelsens värderingar.

Arbetstiden är oreglerad. Befattningen är handläggare. Lön utgår enligt kollektivavtal. Tjänsten är tillsvidare, provanställning enligt AFO kollektivavtal tillämpas. Tjänsten tillträds 11 juni eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Carina Paulsson, 070-348 47 44 carina.paulsson@lo.se. Facklig kontaktperson är Sophia Andersson, 072-550 55 11 sophia.andersson@lo.se

Din ansökan sänds till undertecknad via mail senast den 11 maj 2018. Bifoga CV, personligt brev samt referenser.

LO-DISTRIKTET I STOCKHOLMS LÄN

Carina Paulsson, Chef LO-distriktet i Stockholms län
carina.paulsson@lo.se

Kort om LO-distriktet

LO-distriktet i Stockholms län är samverkansorgan för medlemsorganisationerna i regionen. Vi samlar 23 förbundsavdelningar som i sin tur har cirka 175 000 medlemmar. Den förbundsgemensamma verksamheten i kommunerna organiseras i LO-fack för en eller flera kommuner. LO-distriktets upptagningsområde täcker hela Stockholms län, från Norrtälje i norr till Södertälje i söder. LO-distriktets högst beslutande organ är representantskapet som sammanträder två gånger om året. På årsmötet väljs en styrelse som består av 14 personer. Det dagliga arbetet sköts av 10 anställda på kansliet.

Kansliet är belägen på Västmannagatan 4.