LO-distriktet i Stockholms län söker handläggare med projektledaregenskaper och god erfarenhet som kommunikatör

Med anledning av personalförändringar på LO-distriktets kansli söker vi en ny medarbetare.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär stor delaktighet i vårt opinionsbildande arbete med särskilt ansvar för LO-distriktets interna samt externa kommunikations- och informationsarbete. I detta ingår att producera texter och underlag för utspel. Du arbetar strategiskt med vår hemsida, sociala medier och nyhetsbrev i såväl produktion som löpande uppdateringar. Du kommer bland annat arbeta i SharePoint och med programmen i Microsoft Office-familjen, Facebook, Instagram och Twitter samt publiceringsverktyget P3. Du har även att stötta och utveckla organisationens andra verksamheter med kommunikativa insatser. Du upprätthåller samarbete och samordning med våra medlemsorganisationer i länet samt med LO centralt. Du projektleder våra utåtriktade arrangemang.

Kvalifikationer
Du har god framförhållning och är strukturerad. Du kan arbeta självständigt och operativt utifrån befintliga och av dig framtagna strategier. Du trivs att arbeta i och leda projekt- och arbetsgrupper. Du bidrar med kreativa och realistiska idéer. Du har god kunskap om sociala medier med erfarenhet av att genomföra produktioner, till exempel rörlig media, och du kan omvandla redaktionella underlag för publicering i sociala medier. Du har erfarenhet av att arrangera utåtriktade arrangemang såsom mässutställningar, framtagande av annonser samt är en skicklig skribent av underlag för insändare och debattartiklar inom arbetsmarknadsfrågor. Du har tidigare arbetat med press- och mediakontakter.

Som sökande förutsätter vi att du delar arbetarrörelsens värderingar.

Befattningen är handläggare. Tjänsten är tillsvidare, sex månaders provanställning tillämpas. Arbetstiden är oreglerad. Lön utgår enligt kollektivavtal (AFO, Handelsanställdas förbund).

Upplysningar om tjänsten lämnas av Stefan Hansson, 070-586 27 02, stefan.hansson@lo.se. Facklig kontaktperson är David Risberg, 08-789 49 06, david.risberg@lo.se

Din ansökan (personligt brev samt CV) sänds snarast till undertecknad via mail, dock senast den 29 november. Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas omgående med målsättning att tjänsten ska tillsättas den 3 februari 2020.

Kort om LO-distriktet
LO-distriktet i Stockholms län är samverkansorgan för medlemsorganisationerna i länet. Vi samlar 23 förbundsavdelningar som i sin tur har cirka 180 000 medlemmar. Den förbundsgemensamma verksamheten i kommunerna organiseras i LO-fack för en eller flera kommuner. LO-distriktets upptagningsområde täcker hela Stockholms län, från Norrtälje i norr till Södertälje i söder. LO-distriktets högst beslutande organ är representantskapet som sammanträder två gånger om året. På årsmötet väljs en styrelse som består av 14 personer. Det dagliga arbetet sköts av elva anställda på kansliet som är beläget på Västmannagatan 4, 1 tr.

LO-distriktets uppgift är bland annat att samla förbundsavdelningarna till förbundsgemensam verksamhet inom facklig utbildning, facklig-politiskt, medlemsrekrytering, ungdomsverksamhet och skolinformation.

LO-DISTRIKTET I STOCKHOLMS LÄN

Stefan Hansson