Nominera till Årets Skyddsombud 2019

LO-distriktet i Stockholms läns arbetsmiljökommitté inbjuder att nominera skyddsombud/skyddskommitté till årets skyddsombudspris.

Priset ges till den person eller grupp som engagerat och målmedvetet skapat en bra arbetsmiljö på en LO-arbetsplats, där personalen mår bra och känner tillfredsställelse i sitt arbete. Har man dessutom gjort detta i samverkan med arbetsgivaren är det ett extra plus. Det är viktigt att det har skett en påtaglig förbättring av arbetsmiljön med exempelvis lägre sjukfrånvaro, ökad trivsel, färre arbetsskador och ett förebyggande arbete etc.

Arbetet och resultatet ska vara en förebild och ett gott exempel för andra arbetsplatser att ta efter.

Juryn består av LO-distriktets arbetsmiljökommitté och priset har ett värde av 2.000 kronor. Priset delas traditionsenligt ut på LO-distriktets representantskaps höstmöte. Nomineringar till Skyddsombudspris 2019 ska vara LO-distriktet tillhanda senast den 5 juni 2019.

Nomineringar skickas till david.risberg@lo.se eller via post:

LO-distriktet i Stockholms län
Årets Skyddsombud 2019
Västmannagatan 4, 1 tr

Årets Skyddsombud 2018

Förra årets pristagare - Jimmy Karlsson, medlem i Byggnads och huvudskyddsombud på In3prenör mottog utmärkelsen för 2018 års Skyddsombud på LO-distriktets representantskaps hötstmöte. Motiveringen var bl a att Jimmy som skyddsombud varit med och byggt upp arbetsmiljöarbetet i företaget från grunden och bidrgit till att skapa rutinger i företaget gällande uppstart av byggarbetsplatser, etablering och brandsäkrehetsföreskrifter. Här kan du läsa mer om Årets Skyddsombud 2018.