Nytt projekt inom Facket försäkrar

Under första halvåret 2019 pågår ett ett informationsprojekt inom Facket försäkrarverksamheten i Stockholmsdistriktet. Projektet går ut på att söka upp små arbetsplatser utan facklig organisation.

Aristide Bamane och Björn Nilcrants.

Vi har många arbetsplatser där de anställda inte känner till vare sig kollektivavtalet eller vilka avtalsförsäkringar man omfattas av. Det finns också anställda som missat ansäka om ersättningar de har rätt till. Genom detta projekt vill vi sprida information om avtalsförsäkringar, vad som gäller och vikten av att ha en anställning hos arbetsgivare med kollektivavtal.

I projektet arbetar Björn Nilcrants, Transport av 5 och Aristide Bamane, Kommunal Stockholms län. Björn är huvudskyddsombud på sin arbetsplats där han kör högtryckskombi spolbil och ärven försäkringsinformatör på SAF/LO området. Aristide är barnskötare, personalvetare och försäkringsinformatör.

För mer information om projektet kontaktas Despina Mavrokostidou, despina.mavrokostidou@lo.se