Stockholmsregionens jämställdhetsbarometer 2018 - Seminarium fredagen den 9 mars.

Välkommen till ett seminarium om kvinnors möjlighet till att kunna påverka sitt arbete och fördelningen av tid i betalt och obetalt arbete. Fredagen den 9 mars 2018 kl 10 -12 på Långholmens folkhögskola, Löfströms allé 7 i Sundbyberg.

Jämställdhetsfrågorna är viktiga och i synnerhet i arbetslivet. LO har gjort en fördjupad analys om hur det ser ut i Stockholms län från norr till söder. Det är stora skillnader och har relevans över kvinnors möjlighet att styra över sin inkomst. Här är förstås maktfrågor om fördelningen av den obetalda respektive betalt arbete en viktig aspekt för att kvinnor ska kunna ta större kliv framåt på arbetsmarknaden. Att kunna försörja sig själv är för de flesta en självklarhet. Men normen om heltid på arbetsmarknaden gäller främst män. Fortsatt deltidsnorm råder inom de kvinnodominerade yrkena

Utförligt program med spännande föreläsare kommer att meddelas inom kort. Men notera datumet och anmäl er gärna redan nu (dock senast den 1 mars) på: https://simplesignup.se/event/127840

Frågor besvaras av Carina Paulsson, carina.paulsson@lo.se.