Utbildningar inför valrörelsen - Vinna val 2018

Facklig utbildning Nästa år är det riksdagsval i Sverige. Från fackligt håll ser vi det som en viktig uppgift att bidra till en politik som gör att löntagare får det bättre. Vi vill ha en politik som håller ihop samhället och gör Sverige till ett tryggt land att arbeta, leva och åldras i. Vi vill ha ett politik som verkar för full sysselsättning, välfärd, trygghet och jämlikhet. Just nu står vi inför flera politiska vägval. Vilken utgång vi får i höstens val kommer att spela roll för alla.

Uppdaterad

Vi inbjuder nu förbundens förtroendevalda som ska genomföra politiska samtal i valrörelsen till utbildningen Vinna val 2018. Utbildningen pågår under två dagar och riktar sig till alla förtroendevalda som ska föra politiska samtal i valrörelsen, oavsett om det sker per telefon, ute på arbetsplatser eller vid fikabordet. Utbildningen kommer att ge kunskap i att föra politiska dialoger. Utbildningen blandar teori och praktiska övningar som ska stärka oss i det viktiga arbetet vi har framför oss. Dessutom kommer vi att ha roligt tillsammans!

Kurserna genomförs parallellt i Folkets Hus, Solna och ABF-huset, Sveavägen i Stockholm följrande datum:

1-2 februari
15-16 februari