Vi välkomnar två nya kollegor till LO-distriktet

LO-distriktet hälsar två nya kollegor välkomna till expeditionen. Despina Mavrokostidou och Linda Pettersson. Båda kommer från Kommunal Stockholms län och har arbetat hos oss sedan den 4 september.

Uppdaterad

Despina Mavrokostidou (t v) arbetar som handläggare för Facket försäkrarverksamheten. Arbetet innebär bl a samordning av utbildningar, verksamheter och kampanjer i nära samarbete med informatörer, förbundsavdelningar och Folksam. Despina kommer närmast från Kommunal Stockholms län, där hon varit Regionalt skyddsombud och kurshandledare i bl a arbetsmiljö- och försäkringsfrågor.

Despina har sin bakgrund som undersköterska. Det fackliga engagemanget väcktes till liv i samband med uppdraget som skyddsombud. Och det starka sambandet mellan arbetsmiljö och avtalsförsäkringar har alltid legat henne varmt om hjärtat. Despina ser fram emot att få jobba med den tvärfackliga samordningen via LO-distriktet och att få fler, både medlemmar och oorganiserade, att se försäkringar som en del av hela den fackliga idén och trygghetssystemet.

Despina Mavrokostidou
despina.mavrokostidou@lo.se
073-450 06 36

Linda Pettersson
 (t h) jobbar som handläggare med uppdrag att stötta och driva på verksamheterna ute hos LO-facken i våra kommuner. Linda är ordförande i LO-facken Upplands Bro och kommer även hon närmast från Kommunal Stockholms län där hon varit regionalt skyddsombud samt facklig-politisk- och arbetsmiljösamordnare i en av sektionerna. Det fackliga engagemanget väcktes till liv efter en genomförd medlemsutbildning då hon arbetade som stödassistent åt personer med särskilda behov.

Linda ser fram emot att får vara en del av LO-distriktets verksamhet. Med egna erfarenheter som aktiv i LO-facken, ser hon stora möjligheter att kunna skapa drivkraft, engagemang och facklig kamp lokalt ute i kommunerna. En av utmaningarna är att kunna bibehålla aktivismen och se till att trygga återväxten i LO-facken.

Linda Pettersson
linda.pettersson@lo.se
072-450 06 61

Vi hälsar både Linda och Despina varmt välkomna till oss på LO-distriktet och hoppas att de ska trivas hos oss!