Vässa dina kunskaper i organisering och samhällsfrågor

Facklig utbildning LOs Maktutbildning är en tvådagars-utbildning för dig som vill stärkas i rollen som förtroendevald och att kunna ta de viktiga samtalen på arbetsplatsen.

LOs Maktutbildning

Utbildningens fokus ligger på frågor rörande organisering och samhälle/politik. Hur vi organiserar oss fackligt för att stärka vår makt på den egna arbetsplatsen, men även hur vi kan påverka politiska beslut för en önskad samhällsutveckling. Det kan handla om beslut i både stort och smått. Allt ifrån arbetsskor eller gratis frukt på arbetsplatsen till förändring av busstider eller kvällsöppna förskolor i din region.

Under utbildningen blandar vi teori med praktik. Vi tränar på att samtala, formulera och bemöta argument, men också på att lyssna, ställa frågor och föra samtalet framåt.

Som deltagare på LOs Maktutbildning är du med och stärker den fackliga organiseringen för ökad makt på arbetsplatsen.

Målgruppen är förtroendevalda som gått sin grundutbildning, tex vald på jobbet / arbetsplatsombudsutbildning eller motsvarande. Alla kurstillfällen genomförs vid Långholmens Folkhögskola på Löfströms allé 7 i Sundbyberg.

Skicka en intresseanmälan till någon av våra datum för 2023 genom att klicka på datumet som passar dig:

Våren  Hösten

13-14 april