Ledig tjänst som handläggare för ungdomsverksamheten

Vi söker en vikarierande ungdomshandläggare till ett av vårt kanske roligaste och viktigaste verksamhetsområden!

Ungdomsverksamhet och skolinformation tillhör LO-distriktets viktigaste uppgifter. Verksamheten är strategiskt viktig för fackföreningsrörelsen och berör flera av LO-distriktets övriga verksamheter.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär att du tillsammans med ansvarig
ombudsman kommer arbeta aktivt med genomförandet av LO-distriktets
ungdomsverksamhet. I detta verksamhetsområde ingår kursverksamhet för unga fackliga medlemmar, skolinformation, samverkan med SSU och kampanjen Facket på sommarjobbet. Verksamheten ska planeras och genomföras i nära samverkan med fackföreningarna och du kommer ha en betydelsefull roll i detta.

Du kommer ingå i arbetsgrupper på kansliet och vara delaktig i andra
verksamhetsområden som hanterar facklig-politisk verksamhet,
arbetsmarknadsfrågor, LO-facken i kommunerna och arbetet för en högre
organisationsgrad.

Kvalifikationer

Du har god organisationsförmåga och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du arbetar strategiskt och med god framförhållning och du ser möjligheter till utvecklig och samordningsvinster inom verksamhetsområdet. Du måste kunna arbeta självständigt samtidigt som det är viktigt att du gillar att samarbeta och delta i arbetslaget på LO-distriktet.

Du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du har erfarenhet av att tala inför grupp. Du trivs med att arbeta i och leda projekt- och arbetsgrupper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ett fackförbund. Du är en socialt utåtriktad person som har lätt för att skapa och bevara relationer.

Som sökande förutsätter vi att du är välbekant med fackliga och politiska frågor   och har förankring i fackföreningsrörelsen. Du delar självfallet arbetarrörelsens värderingar. B-körkort är ett krav

Arbetstiden är oreglerad. Befattningen är handläggare. Lön utgår enligt kollektivavtal. Tjänsten är ett vikariat med en början på ett år som kan förlängas ytterligare. AFO-Handels kollektivavtal tillämpas. Tjänsten tillträds omgående eller enligt överenskommelse.

Kansliet är beläget på Västmannagatan 4.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Carina Paulsson
carina.paulsson@lo.se

Facklig kontaktperson är:
Sophia Andersson
sophia.andersson@lo.se

Din ansökan sänds till undertecknad via mail senast den 1 september, vi hanterar ansökningar löpande. Bifoga CV, personligt brev samt referenser. Märk mailet med ”handläggare”

Kort om LO-distriktet

LO-distriktet i Stockholms län är samverkansorgan för medlemsorganisationerna i regionen. Vi samlar 23 förbundsavdelningar som i sin tur har cirka 175 000 medlemmar. Den förbundsgemensamma verksamheten i kommunerna organiseras i LO-fack för en eller flera kommuner. LO-distriktets upptagningsområde täcker hela Stockholms län, från Norrtälje i norr till Södertälje i söder. LO-distriktets högst beslutande organ är representantskapet som sammanträder två gånger om året. På årsmötet väljs en styrelse som består av 14 personer. Det dagliga arbetet sköts av 8 anställda på kansliet.

Kansliet är beläget på Västmannagatan 4.

David Risberg