Ledig tjänst som skolinformatör

Vi söker ytterligare en person till ett av vårt kanske roligaste och viktigaste verksamhetsområden; skolinformation! En skolinformatör som har erfarenhet av administration.

LO-distriktets bedriver en omfattande informationsverksamhet om facket och arbetsmarknaden i gymnasiet, komvux, SFI och Folkhögskolor. Till detta söker vi nu en skolinformatör som inom ramen för ett projekt ska vara med och utveckla verksamheten.

Arbetsuppgifter

Du kommer ha en viktig funktion i skolinformationsprojektet. Du kommer du vara drivande i att boka informationstillfällen och träffa elever. Självklart vill du bidra till att fler ungdomar får koll på sina rättigheter och skyldigheter på svensk arbetsmarknad. En annan del av dina arbetsuppgifter är att träffa och stötta andra blivande skolinformatörer som kommer bli en del av laget för att nå fler elever. Du kommer också ha en administrativ roll.

Kvalifikationer

Du tycker om att entusiasmera och på ett pedagogiskt sätt tala inför en grupp människor. Du är socialt utåtriktad person och har lätt för att skapa relationer och behålla dem. Du har god organisationsförmåga och tycker om att arbeta i team. Du är noggrann och tycker om att ha ordning och reda och du är inte är obekant med administrativt arbete. Du har god datorvana. Du måste kunna arbeta självständigt samtidigt som det är viktigt att du gillar att samarbeta och delta i arbetslaget på LO-distriktet.

Som sökande förutsätter vi att du är välbekant med fackliga och politiska frågor och har förankring i fackföreningsrörelsen. Du delar självfallet arbetarrörelsens värderingar. Arbetstiden är reglerad.

Befattningen är skolinformatör. Lön utgår enligt kollektivavtal. Tjänsten är visstid. AFO-Handels kollektivavtal tillämpas. Tjänsten tillträds omgående eller enligt överenskommelse.

Kansliet är beläget på Västmannagatan 4.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Carina Paulsson
carina.paulsson@lo.se

Facklig kontaktperson är:
Sophia Andersson
sophia.andersson@lo.se

Din ansökan sänds till undertecknad via mail senast den 1 september, vi hanterar ansökningar löpande. Bifoga CV, personligt brev samt referenser. Märk mailet med ”skolinfo”.

Kort om LO-distriktet

LO-distriktet i Stockholms län är samverkansorgan för medlemsorganisationerna i regionen. Vi samlar 23 förbundsavdelningar som i sin tur har cirka 175 000 medlemmar. Den förbundsgemensamma verksamheten i kommunerna organiseras i LO-fack för en eller flera kommuner. LO-distriktets upptagningsområde täcker hela Stockholms län, från Norrtälje i norr till Södertälje i söder. LO-distriktets högst beslutande organ är representantskapet som sammanträder två gånger om året. På årsmötet väljs en styrelse som består av 14 personer. Det dagliga arbetet sköts av 8 anställda på kansliet.

Kansliet är beläget på Västmannagatan 4.

David Risberg