Facket direkt facketdirekt.nu

LO-distriktet i Stockholms län söker kampanjorganisatörer

Vi söker två kampanjorganisatörer till den fackliga valrörelsen i Stockholms län.

Arbetsuppgifter
Fackförbunden inom LO bedriver var fjärde år kampanj inför de allmänna valen i Sverige till stöd för en politik som gynnar medlemskåren. Detta arbete utgår från medlemskårens önskemål och intressen och sker främst på arbetsplatserna. LO har till uppgift att samordna arbetet och via LO-distrikt och LO-facken i kommunerna genomföra kampanjaktiviteter utanför arbetsplatserna. Nu söker vi dig som kan vara motorer och ledare i det lokala kampanjarbetet.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara att tillsammans med de förtroendevalda i vår lokala organisation, LO-facken i kommunerna, planera, mobilisera till, och vid behov leda, aktiviteter runt om i kommunerna i länet. Du kommer att rekrytera nya kampanjarbetare, utbilda i kampanjmetodik och lokalpolitik, bygga starka team och bidra med ledarskap och entusiasm i kampanjarbetet. Därutöver kommer du vara delaktig i de kampanjer och aktiviteter som LO-d bedriver under året samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom organisationen.

Du kommer att arbeta närmast LO-distriktets valledning, men också självklart ingå i den större personalgruppen på kansliet. Fackföreningarna i regionen kommer att vara en naturligt samarbetspartner och du kommer ofta ha kontakter och samarbeten med den lokala socialdemokratiska partiorganisationen.

Då kampanjaktiviteterna ofta sker på kvällar och helger måste du vara beredd på att arbeta dessa tider.

Kvalifikationer
Du har god organisationsförmåga och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du har blick för de större sammanhangen, arbetar strategiskt och med god framförhållning. Du har ett starkt eget driv och initiativförmåga, ett prestigelöst ledarskap och en stark förmåga att entusiasmera andra. Du är van att arbeta mycket självständigt och du är en du är en socialt utåtriktad person som har lätt för att skapa och bevara relationer.

Meriterande är kompetens inom grafisk design och/eller innehållsproduktion för sociala medier.

Som sökande förutsätter vi att du har kunskaper om svensk fackföreningsrörelse, främst på LO-sidan, och svensk politik. Vi utgår också ifrån att du är bekant med Stockholmsregionen. Vi förutsätter att du delar arbetarrörelsens värderingar.

B-körkort och bil är ett krav.

Arbetstiden är oreglerad. Lön utgår enligt AFO kollektivavtal. Tjänsterna är visstidsanställningar. Tjänsterna tillträds den 15 februari 2022 eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Carina Paulsson, 070-348 47 44 carina.paulsson@lo.se. Facklig kontaktperson är Sophia Andersson, 072-550 55 11 sophia.andersson@lo.se

Din ansökan sänds till Carina via mail carina.paulsson@lo.se, senast den 18 januari 2022. Bifoga CV, personligt brev samt referenser. Märk mailet med ”Kampanjorganisatör”

Kort om LO-distriktet
LO-distriktet i Stockholms län är samverkansorgan för medlemsorganisationerna i regionen. Vi samlar 23 förbundsavdelningar som i sin tur har cirka 175 000 medlemmar. Den förbundsgemensamma verksamheten i kommunerna organiseras i LO-fack för en eller flera kommuner. LO-distriktets upptagningsområde täcker hela Stockholms län, från Norrtälje i norr till Södertälje i söder. LO-distriktets högst beslutande organ är representantskapet som sammanträder två gånger om året. På årsmötet väljs en styrelse som består av 14 personer. Det dagliga arbetet sköts av åtta anställda på kansliet.

Kansliet är belägen på Västmannagatan 4.

David Risberg