Facket direkt facketdirekt.nu

LO-distriktet i Stockholms län söker skolinformatör till skolinfoprojekt

Vi söker en skolinformatör till ett av vårt kanske roligaste och viktigaste verksamhetsområde, skolinformation! En av LO-distriktets stadgereglerade uppgifter är att bedriva en aktiv ungdoms- och skolinformationsverksamhet och har betydelse för andra av LO-distriktets verksamheter.

Arbetsuppgifter

Du kommer ha en viktig funktion i skolinformationsprojektet. I projektet kommer du vara drivande i att träffa skolor och elever. Självklart vill du bidra till att fler ungdomar får koll på sina rättigheter och skyldigheter på svensk arbetsmarknad. En annan del av dina arbetsuppgifter är att träffa andra blivande skolinformatörer som kommer bli en del av laget för att nå fler elever.

Kvalifikationer
Du tycker om att entusiasmera och på ett pedagogiskt sätt tala inför en grupp människor. Du är socialt utåtriktad person och har lätt för att skapa relationer och behålla dem. Du har god organisationsförmåga och tycker om att arbeta i team. Är noggrann och tycker om att ha ordning och reda och inte obekant med administrativt arbete. Du har god datorvana. Du måste kunna arbeta självständigt samtidigt som det är viktigt att du gillar att samarbeta och delta i arbetslaget på LO-distriktet.

Som sökande förutsätter vi att du har god facklig och politisk skolning, god kännedom och förankring i fackföreningsrörelsen och att du delar arbetarrörelsens värderingar.

Arbetstiden är reglerad. Lön utgår enligt kollektivavtal. Tjänsten är en visstidsanställning. AFO kollektivavtal tillämpas. Tjänsten tillträds i februari 2022 eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Carina Paulsson, 070-348 47 44 carina.paulsson@lo.se. Facklig kontaktperson är Sophia Andersson, 072-550 55 11 sophia.andersson@lo.se

Din ansökan sänds till Carina via mail carina.paulsson@lo.se, senast den 21 januari. Bifoga CV, personligt brev samt referenser. Märk mailet med ”skolinfo”

Kort om LO-distriktet
LO-distriktet i Stockholms län är samverkansorgan för medlemsorganisationerna i regionen. Vi samlar 23 förbundsavdelningar som i sin tur har cirka 175 000 medlemmar. Den förbundsgemensamma verksamheten i kommunerna organiseras i LO-fack för en eller flera kommuner. LO-distriktets upptagningsområde täcker hela Stockholms län, från Norrtälje i norr till Södertälje i söder. LO-distriktets högst beslutande organ är representantskapet som sammanträder två gånger om året. På årsmötet väljs en styrelse som består av 14 personer. Det dagliga arbetet sköts av åtta anställda på kansliet.

Kansliet är belägen på Västmannagatan 4.

David Risberg