Facket direkt facketdirekt.nu

LO-distriktet i Stockholms län söker verksamhetsassistent till skolinfoprojekt

Vi söker en verksamhetsassistent till ett av vårt kanske roligaste och viktigaste verksamhetsområde, skolinformation! En av LO-distriktets stadgereglerade uppgifter är att bedriva en aktiv ungdoms- och skolinformationsverksamhet och har betydelse för andra av LO-distriktets verksamheter.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter som verksamhetsassistent innebär att du tillsammans med ansvarig handläggare kommer arbeta mycket aktivt med utförandet av LO-distriktets skolinfoprojekt som sträcker sig under ett år. Inom LO-distriktet i Stockholms län bor närmare 30 procent av elevunderlaget i Sverige. Vår uppgift är att träffa många av dessa elever och informera om vad man ska tänka på när man går ut i arbetslivet efter skolan. Stor del av ditt arbete är att organisera och administrera skolinformationerna. Ha tät kontakt med unghandläggaren på LO-distriktet och skolinformatörerna. Kontinuerligt uppdatera skolregistret och ha regelbunden kontakt med skolor och lärare. Du kommer ha en nyckelfunktion i skolinfoprojektet och tillsammans med skolinformatörer, unghandläggaren och regionala ungdomskommittén utveckla arbetet med skolinformationerna.

Kvalifikationer
Du har god organisationsförmåga och tycker om att arbeta i team. Är noggrann och tycker om att ha ordning och reda och arbeta administrativt. Du har god datorvana. Du måste kunna arbeta självständigt samtidigt som det är viktigt att du gillar att samarbeta och delta i arbetslaget på LO-distriktet.

Som sökande förutsätter vi att du har god facklig och politisk skolning, god kännedom och förankring i fackföreningsrörelsen och att du delar arbetarrörelsens värderingar.

Arbetstiden är reglerad. Lön utgår enligt kollektivavtal. Tjänsten är en visstidsanställning. AFO kollektivavtal tillämpas. Tjänsten tillträds i februari 2022 eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Carina Paulsson, 070-348 47 44 carina.paulsson@lo.se. Facklig kontaktperson är Sophia Andersson, 072-550 55 11 sophia.andersson@lo.se

Din ansökan sänds till Carina via mail carina.paulsson@lo.se, senast den 21 januari. Bifoga CV, personligt brev samt referenser. Märk mailet med ”skolinfo”

Kort om LO-distriktet
LO-distriktet i Stockholms län är samverkansorgan för medlemsorganisationerna i regionen. Vi samlar 23 förbundsavdelningar som i sin tur har cirka 175 000 medlemmar. Den förbundsgemensamma verksamheten i kommunerna organiseras i LO-fack för en eller flera kommuner. LO-distriktets upptagningsområde täcker hela Stockholms län, från Norrtälje i norr till Södertälje i söder. LO-distriktets högst beslutande organ är representantskapet som sammanträder två gånger om året. På årsmötet väljs en styrelse som består av 14 personer. Det dagliga arbetet sköts av åtta anställda på kansliet.

Kansliet är belägen på Västmannagatan 4.

David Risberg