LO-distriktet i Stockholm

Regional studiekonferens den 27 november 2018

LO-distriktet inbjuder studieorganisatörer, administratörer och handledare på avdelningar, regional och klubbar till en Regional Studiekonferens för att tillsammans bygga en starka studieverksamhet i Stockholmsregionen.

Ekonomisk brottslighet - Utbildning den 28 november 2018

LO-distriktet bjuder in till en heldag om ekonomisk brottslighet. Under dagen medverkar representanter från Skattemyndigheten, Ekobrottsmyndigheten och Fair Play. Målgrupp för utbildningen är i första han ombudsmän och förtroendevalda inom förbundsavdelningarna/regionerna.

Seminarium den 26 november - "Jämställdhetsbarometern 2018"

LO-distriktet inbjuder till ett förmiddagsseminarium med utgångspunkt från Jämställdhetsbarometern 2018 som i år firar femårsjubileum. Framför allt kommer vi att fokusera och uppmärksamma de ojämställda villkoren i Stockholmsregionen.

Facket Försäkrar - Kampanj hösten 2018

Nu har höstens Facket Försäkrar kampanj dragit igång. Kampanjen kommer att visa upp och sprida kännedom om FPT, Föräldrapenningtillägget. Syftet med kampanjen är att göra Sveriges privat- och kooperativt anställda löntagare medvetna om att det finns extra pengar att hämta genom avtalsförsäkringarna.

Inhyrd bemanning - utbildning 15 november 2018

LO-distriktet i Stockholms län inbjuder till en heldags utbildning om bemanningsavtalet och utvecklingen av verktygen för arbetsmiljöarbetet inom branschen.