LO-distriktet i Stockholm

Svensk arbetsmarknad har fått en viktig och efterlängtad julklapp

Svensk arbetsmarknad har fått en viktig och efterlängtad julklapp efter idogt kämpande av Socialdemokraterna i Sverige och Europa. I över tio år har vi socialdemokrater drivit på för nya schyssta villkor på våra vägar. Nu kan äntligen den vilda västern som varit rådande i transportsektorn, med dumpade löner för chaufförer och fuskande företag, få ett slut.

Skolinformatörsutbildning
28-29 januari 2020

Att vara skolinformatör är bland det viktigaste och roligaste uppdraget man kan ha i facklig regi. Det är ofta det första mötet unga har med facket då vi är ute på gymnasieskolor, folkhögskolor, SFI och komvux och informerar.

Ny vice ordförande i LO-distriktet i Stockholms län

Karin Åkersten, SEKO Stockholm valdes på LO-distriktets höstmöte den 28 november till vice ordförande. Karin har varit ordinarie ledamot i LO-distriktets styrelse och efterträder Lars Holmström, Byggnads Stockholm Gotland som avsagt sig uppdraget.

Uttalande - Stoppa nedmonteringen av sjukvården i Stockholms län

I november har Region Stockholm varslat 800 tjänster på Karolinska universitetssjukhuset, Södersjukhuset och Danderyds sjukhus. Av dessa finns minst 450 på Kommunals avtalsområde. Framför allt handlar det om undersköterskor. Men även annan sjukhusservice drabbas.

Årets skyddsombud 2019

LO-distriktet delade på sitt höstmöte ut priset till Årets Skyddsombud 2019. Det är med stor respekt och glädje vi tilldelade Anna Hjortheden, Hotell & Restaurangfacket Stockholm-Gotland, huvudskyddsombud på restaurang Sturehof. Med utmärkelsen vill vi uppmärksamma insatser för en bättre arbetsmiljö som våra skyddsombud ute på våra arbetsplatser dagligen verkar och kämpar för