LO-distriktet i Stockholm

Glad sommar!

Sommaren är äntligen här och vi på LO-distriktet vill önska alla en riktigt skön och varm sommar!

Vår nya hemsida kommer att hänga upp semesterskylten under några veckor och vara sporadisk med sina uppdateringar. Vi är tillbaka med kontinuerliga uppdateringar i augusti igen. Men det betyder inte att verksamheten för den skull ligger nere. Under v 26-30 är bl a kampanjen Facket på sommarjobbet i full gång.

Verksamhetsförändringar i Stiftelsen Anna Johansson Visborgs Minne

Här följer information om förändringen av verksamheten i Stiftelsen Anna Johansson Visborgs Minne. Den innebär i korthet att stiftelsen i framtiden kommer att ge behövande stöd till semestervistelse genom stipendier istället för att driva verksamheten i stugområdet i Nacka utanför Stockholm. LO-distriktet i Stockholms län är tillsammans med Livsmedelsarbetareförbundet huvudmän för stiftelsen. Förändringsprocessen leds av stiftelsens styrelse.

Facket på sommarjobbet 2017

Årets kampanj - Facket på sommarjobbet – är just nu i full gång runt om i Stockholms län. Unga fackliga företrädare från våra förbundsavdelningar söker upp sommarjobbare och andra unga som är nya på jobbet för att informera om rättigheter och skyldigheter på arbetsmarknaden.

Ny hemsida - Ny e-postadress

LO-distriktet har det stora nöjet att kunna lansera en ny hemsida och passar samtidigt på att upprätta en ny e-postadress till organisationen.

Samarbete med arbetarrörelsens egen idrottsförening

LO-distriktet har inlett ett samarbete med Stockholms Arbetares Idrottsförening, AIF. Föreningen har varit en del av arbetarrörelsen sedan dess grundande 1922, och fokuserar fortfarande på att organisera motionsidrott för arbetarklassen på grundval av arbetarrörelsens värderingar.