LO-distriktet i Stockholm

Digitalt Pride med LO-distriktet

liten pride

Sommarens Pride-firande blev inte som vanligt, men det hindrade inte LO-distriktet från att uppmärksamma dessa viktiga frågor.

LO söker ombudsman till LO-distriktet i Stockholms län

Vi söker dig som vill arbeta som distriktsombudsman och som vill medverka i utvecklingen av det tvärfackliga arbetet i Stockholms län.

Vikten av fortsatta satsningar på välfärd och A-kassa

Trots regeringens krisåtgärder, däribland korttidspermitteringarna som just nu omfattar över en halv miljon svenskar, så har många löntagare blivit av med jobbet. De ska möta ekonomisk trygghet i kombination med tydliga krav och goda möjligheter att snabbt komma tillbaka i jobb. Därför har vi höjt ersättningen i a-kassan och ändrat reglerna så att fler omfattas samtidigt som vi stärker möjligheterna att hitta nytt jobb.

Förslagen går emot Januariavtalet

Förslagen som presenterats i utredningen om arbetsrätten och LAS går inte i linje med Januariavtalets skrivningar om att upprätthålla en balans mellan arbetsmarknadens parter, skriver Teres Lindberg och Leif Nysmed, fackliga riksdagsledamöter (S).

Trygg sjukförsäkring

Lärfritids

Tusentals riskerar bli utan sjukpenning. Skriv under för en fungerande sjukförsäkring du också!