LO-distriktet i Stockholm

Årets skyddsombud 2020

LO-distriktet delade på sitt höstmöte ut priset till Årets Skyddsombud 2020. Vi är ärade att få tilldela Shilan Abdulmuhsin Faidallah, Kommunal Stockholms län, skyddsombud vid Serafens vård- och omsorgsboende priset i år. Med utmärkelsen vill vi uppmärksamma insatser för en bättre arbetsmiljö som våra skyddsombud ute på våra arbetsplatser dagligen verkar och kämpar för.

Årets känga 2020 tilldelas Deshira Flankör (m)

Årets känga tilldelas kommunstyrelsens ordförande i Värmdö, som tillsammans med det övriga högerstyret beslutat att avveckla eller privatisera den kommunala hemtjänsten. Det är ett beslut som helt och hållet grundar sig i ideologi, utan hänsyn till de uppenbara nackdelar som följer med hemtjänst i privat regi. Såväl anställda som brukare och anhöriga riskerar att bli förlorare i högerns Värmdö.

Förstärkningen av a-kassan förlängs

Hade vi socialdemokrater fått bestämma själva hade förstärkningarna i a-kassan kunnat permanentats redan nu, säger Theres Lindberg, riksdagsledamot (S).

Digitalt Pride med LO-distriktet

liten pride

Sommarens Pride-firande blev inte som vanligt, men det hindrade inte LO-distriktet från att uppmärksamma dessa viktiga frågor.

LO söker ombudsman till LO-distriktet i Stockholms län

Vi söker dig som vill arbeta som distriktsombudsman och som vill medverka i utvecklingen av det tvärfackliga arbetet i Stockholms län.