Årets Skyddsombud 2018

LO-distriktet delade på sitt höstmöte ut priset till Årets Skyddsombud 2018. Det är med stor respekt och glädje vi har tilldelat Jimmy Karlsson, Byggnads, huvudskyddsombud In3prenör årets utmärkelse. Med det årliga Skyddsombudspriset vill vi uppmärksamma insatser för en bättre arbetsmiljö som våra skyddsombud ute på våra arbetsplatser dagligen verkar och kämpar för.

Skyddsombudspriset delades ut på representantskapets höstmöte den 29 november 2018 av Arbetsmiljökommitténs ordförande Inger Höglund med följande motivering:

”Jimmy Karlsson, byggnadsarbetare på In3prenör har under sina 5 år som skyddsombud varit med och byggt upp arbetsmiljöarbetet i företaget från grunden. Han har bl a bidragit till att skapa rutiner i företaget gällande uppstart av byggarbetsplatser, etablering och brandsäkerhetsföreskrifter.

Idag är Jimmy huvudskyddsombud och bevakar arbetsmiljön på åtta olika arbetsplatser. Han bidrar genom sitt arbete med att skapa ett bra klimat och jobbar mycket med frågor som gäller beteende och attityder. För Jimmy är det viktigt at skapa förändring och en bra kultur i byggbranschen. En av hans främsta styrkor är att han får med sig alla på arbetsplatsen i arbetsmiljöarbetet genom att ställa krav på alla entreprenörer som finns på plats.”