Årets skyddsombud 2022

LO-distriktet i Stockholms län delade på sitt representantskapsmöte ikväll den 24 november ut årets skyddsombudspris. Genom denna utmärkelse vill vi uppmärksamma insatser för en bättre arbetsmiljö som skyddsombud ute på våra arbetsplatser dagligen verkar för.

Lars tilldelas priset för Årets skyddsombud vid LO-distriktets höstmöte
Lars tilldelas priset för Årets skyddsombud vid LO-distriktets höstmöte Sophia Andersson

Årets pristagare är Lars Janhke skyddsombud på Bröderna Siljendahls Måleri.

LO-distriktet i Stockholms län gratulerade Lars och önskade honom lycka till i sitt fortsatta arbete med följande motivering;

För en stark kämpaglöd och hårt dagligt arbete.
Lars har under många år varit skyddsombud på Bröderna Siljendahl Måleri. Han har en kämpaglöd som få, trots att han mött många motgångar genom åren så kämpar han fortfarande för att förbättra arbetsmiljön för sina kollegor i stort och smått. Han ställer alltid upp, är lyhörd och lyssnar på alla inblandade parter och hittar alltid bra lösningar på arbetsmiljöproblemen som uppstår. Lars är ständigt nyfiken och vill alltid lära sig mer, när han stöter på problem som är svåra att lösa tvekar han inte på att söka reda på informationen och fråga sig fram för bästa resultat. Lars står upp för den lilla människan och gör allt för att hitta den bästa lösningen. Han är en god facklig företrädare som är en förebild för många fackligt aktiva målare.

Ytterligare information lämnas av:
Carina Paulsson, chef LO-distriktet i Stockholms län

LO-DISTRIKTET I STOCKHOLMS LÄN