Drömjobbet - podden om livet, jobbet och fritiden - PREMIÄR FREDAG 15 SEPTEMBER

På fredag är det premiär för Drömjobbet – podden om livet, jobbet och fritiden. En podd för alla som jobbar eller är på väg ut i arbetslivet. Vi ska visa på att det finns lagar, avtal och villkor som reglerar hur vi har det på jobbet. Regler som vi kanske ofta tar för givna, t ex löner, arbetstider, semester, anställningsförhållanden, försäkringar osv. Vi ska öka medvetenheten om att det är med gemensam styrka som vi har störst möjlighet till att motverka orättvisor och påverka olika situationer.

Ambitionen är en podd som ska kännas både relevant, intressant och underhållande. Vi vill skapa närhet, engagemang och försöka reda ut vad som gäller i olika situationer. Hur viktigt det är att jobbet också ska fungera med resten av livet. Att arbetet går att kombinera med fritid, intressen och familj på ett bra sätt. Att vi får vardagen att gå ihop.

Fredagen den 15 september har det första avsnitten premiär. Därefter kommer ett nytt avsnitt att läggas ut varannan fredag. Totalt kommer säsongen att bestå av 9 program. Podden kommer att ha sin bas på facebooksidan ”Drömjobbet” - https://www.facebook.com/Dromjobbet/ - där både sändningar och aktiviteter kommer att ske. Programmen hittar du också på SoundCloud.

Tveka inte att gå in och gilla sidan, lyssna på programmen och sprid information om podden vidare!

Välkommen till en spännande första säsong med Drömjobbet