Facket på sommarjobbet 2019
Dags att anmäla uppsökare till årets viktigaste kampanj!

Nu är det dags att anmäla uppsökare till årets viktigaste kampanj! Facket på sommarjobbet är en tvärfacklig informationskampanj som riktar sig till sommarjobbare och nya på arbetsmarknaden för att upplysa om vad som gäller.

Unga fackliga uppsökare vid förra årets Facket på sommarjobb-kampanj

Kampanjen har genomförts under många år och är uppskattad av både de unga vi träffar, deras föräldrar, uppsökarna själva och arbetsgivare. Under veckorna 26-30 söker unga fackligt engagerade företrädare upp unga arbetare runt om i hela Stockhoms län och pratar om rättigheter och skyldigheter på jobbet.

Detta är en av de absolut viktigaste och mest uppskattade aktiviteter vi har under året som både bidrar till en positiv syn på facket och bildar både medborgare och deltagare i fackliga frågor. Men för att kunna genomföra kampanjen behöver vi duktiga och engagerade uppsökare från våra förbundsavdelningar i Stockholms län. Hjälp oss att anmäla uppsökare till årets kampanj genom att klicka på anmälningslänken senast den maj 2019.

Ytterligare upplysningar om Facket på sommarjobbet lämnas av Emelie Jansson, emelie.jansson@lo.se