Ny ombudsman på LO-distriktet i Stockholms län

Inger Lundholm jobbar fr o m den 1 mars 2018 som vikarierande ombudsman hos oss på LO-distriktet. Tjänsten kommer främst innebära verksamhetsansvar för arbetsmarknadsfrågor och arbetet mot ekonomisk brottslighet.

Foto: Lena Dahlström

Inger kommer närmast från Fastighets region Ost. Där har hon jobbat som ombudsman och representerat sin region som ledamot i LO-distriktets styrelse och några av våra kommittéer. Men det som bakgrund har Inger med sig både en stor insikt i LO-distriktet och erfarenheter av den tvärfackliga verksamheten.

Att få jobba med arbetsmarknadsfrågor tycker Inger ska bli spännande. Det är oerhört viktiga frågor ur ett fackligt perspektiv och som påverkar oss dagligen. Att få till ett bättre samarbete mellan olika myndigheter och organisationer för att kunna åstadkomma förändringar på bästa sätt, ser Inger som en viktig del i arbetet. Och hon ser mycket fram emot att få jobba hos oss på LO-distriktet och vara en del i det dagliga tvärfackliga arbetet.

Fram till nu har Inger även varit engagerad i det lokala fackliga arbetet via LO-facken i Upplands Väsby. Men eftersom hemvisten och boendet i dagarna har flyttat till Norrtälje, kommer det lokala engagemanget ta vid i LO-facken där.

Vi hälsar Inger varmt välkommen till oss på LO-distriktet och hoppas att hon kommer att trivas!

Inger Lundholm
inger.lundholm@lo.se
(telefonnummer kommer inom kort)