Skolinformatörsutbildning
6-7 februari 2019

Vi har ett stort behov av informatörer som informerar på våra skolor runt om i länet. Rollen som skolinformatör innebär att informera och prata med skolelever på gymnasiet, SFI, folkhögskolor och Komvux om facket och arbetsmarknaden.

Det är vårt gemensamma ansvar att rekrytera nya informatörer och LO-distriktet inbjuder härmed förbundsavdelningar och regioner att anmäla deltagare till årets första Skolinformatörsutbildning som genomförs den 6-7 februari 2019 i Stockholm.

Skolinformatörsuppdraget är ett viktigt i LOs och förbundens långsiktiga arbete för en ökad anslutningsgrad till facket. Informatörerna som åker ut till skolorna gör en direkt skillnad för många som är på väg in, eller precis har kommit ut i arbetslivet. Som skolinformatör ökar man också sina baskunskaper i facklig verksamhet och hur svensk arbetsmarknad fungerar.

Utbildningen innehåller förutom vad rollen som skolinformatör innebär rent praktiskt också pedagogik, metodik, att våga tala, framträda och hantera en skolklass.

Anmäl in era deltagare på länken nedan senast den 20 januari 2019: https://simplesignup.se/event/143524

Vid frågor kontaktas Sophia Andersson, sophia.andersson@lo.se eller Emelie Jansson, emelie.jansson@lo.se, 072-210 48 06