Utmaning – digital distriktstävling!

LO utmanar alla LO-distrikt och förbundsavdelningar att medverka i en tävling som syftar till att öka engagemanget inför valet till Europaparlamentet. Första pris är ett besök av LOs ordförande Karl-Petter Thorwaldsson.

Tävlingen går ut på att så många som möjligt inom de olika distriktens förbundsavdelningar/regioner/sektioner gör korta klipp - 10 sekunder som handlar om EP-valet. Förslagsvis kan man spela in i samband med representantskap/årsmöten eller andra sammankomster/möten/uppsökande verksamhet.

Utmaningen startar nu på måndag den 1 april och pågår fram t o m onsdagen den 17 april. Den som har det de bästa klippen kommer att vinna ett besök av Karl-Petter Thorwaldsson den 3 maj.

Så här gör man:
Uppmana så många som möjligt inom era organisationer att anta utmaningen. De personer som vill vara med och delta genom att spela in ett klipp ska med sina egna ord och sitt eget ordval nämna följande:

1. att det är EP-val den 26 maj

2. det är viktigt att rösta

3. kryssa Danielsson nr 2 på sosselistan

4. vilken förbundsavdelning man tillhör

Därefter lägger personen själv upp den på sin EGEN facebooksida med hashtagg #tatillbakakontrollen #kryssadanielsson. Detta gör man direkt efter man spelat in klippet – inga väntetider. Klippen kommer att hittas via hashtaggen och även publiceras i den interna Facebookgruppen "LO Mobiliserar" så att en vinnare kan utses.

I Stockholmsdistriktet samordnas tävlingen av Martin Fröjd och Gunilla Björnberg. Kontakta någon av oss om ni vill veta mer.

Martin Fröjd, martin.frojd@lo.se

Gunilla Björnberg, gunilla.bjornberg@lo.se